Niezależnie od tego, czy uczęszczasz do szkoły, czy studiujesz na jakimś kierunku, czy pracujesz jako taksówkarz, kasjer, informatyk albo prowadzisz swój biznes, czy też poświęcasz czas wychowywaniu dzieci, itd., itp., to medytacja z mantrami pomoże Ci w pozytywny sposób poradzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego.

Jednak korzyści płynące z medytacji z mantrami sięgają znacznie głębiej niż łagodzenie stresu, czy też polepszenie koncentracji nad tym, co w danej chwili robimy. Poprzez praktykę tej medytacji osoba może przezwyciężyć między innymi lęk i depresję, ale co najważniejsze, to stopniowo uwalnia się od materialnego przykrycia, co skutkuje doświadczeniem rzeczywistego wewnętrznego szczęścia i głębokiej, duchowej satysfakcji.

Sztuka duchowej medytacji z transcendentalnym dźwiękiem mantr wywodzi się z procesu Bhakti Yogi i jest ponadczasowa. Taka medytacja praktykowana była przez świętych i mędrców od czasów niepamiętnych i doprowadzała ich do stanu samorealizacji. W tej świadomości osoba jest wolna od chwilowych zmartwień, zmiennych nastrojów, stanów leku i niepokoju, czy po prostu trosk (które jak ciemne chmury przepływają po niebie, a następnie odpływają), i jest zanurzona w wyższym duchowym szczęściu i wewnętrznym spokoju.

Ten stan możliwy jest do osiągnięcia przez każdego również w obecnych czasach. Sekretem czerpania korzyści z medytacji jest jej regularne praktykowanie. Rozpoczynając dzień już od 15 minut medytacji, przekonasz się, że taki start dnia sprawia, że staje się on spokojniejszy.

Na zajęciach będziemy medytować z mantrami w dwóch technikach:

1. Japa Yoga (czyt. dżapa joga) - rytmiczne wypowiadanie mantr:
Medytacja z mantrą w technice zwanej Japa Yoga wywodzi się z procesu Bhakti Yogi i używane są w niej korale medytacyjne nazywane mala. Polega na uważnym intonowaniu mantry oraz na skupieniu swojego umysłu i serca na dźwięku mantry, a także wsłuchiwaniu się w tę duchową wibrację. Ponadto używając zmysłu dotyku, gdy dotykamy korali, wspomagamy proces koncentracji na mantrze. Pisma wedyjskie pouczają nas, by nie szukać mantr gdziekolwiek, a raczej należy otrzymać je w linii sukcesji mistrzów duchowych i uczniów, którzy zgodnie z wielowiekową tradycją przekazują je w sposób niezmieniony wraz z całą ich mocą. Ten sposób przekazu jest stosowany od czasów niepamiętnych.

WAŻNE! Do ćwiczeń przygotuj jakiekolwiek korale w liczbie 27 koralików lub 54 koraliki lub 108.
Jeśli chcesz mieć korale dedykowane do medytacji, zgłoś się do nas na priv.

2. Gauranga Pranayama - wypowiadanie mantry na spokojnym i długim wydechu
Medytacja z mantrą Gauranga, a także Nitay-Gaur wywodzi się z systemu Bhakti Yogi i używa się w niej mantry połączonej z głębokim oddychaniem. Ćwiczenia oddechowe zwykle praktykowane są w celu zatrzymania niepokojącego nas umysłu. Jednakże, aby, szczególnie w obecnych czasach, poskromić ten z natury bardzo niestały i skaczący umysł, polecane jest skoncentrowanie go na mantrach. Nasz umysł w naturalny sposób spoczywa i uspokaja się w dźwięku duchowej wibracji. "Man" znaczy umysł a "Tra" znaczy wznosić, zatem mantra pomaga nam wznieść umysł ponad wymiar materialny z jego wszystkimi materialnymi niepokojami, myślami i zajęciami. Poza umysłem, gdy skupimy siebie – duchową istotę i całą naszą duchową miłość na Panu w sercu, to wówczas, poza cennym spokojem, osiągniemy jeszcze cel duchowej medytacji i Bhakti Yogi, jakim jest przypomnienie sobie naszego wiecznego związku z Bogiem w relacji przyjaźni i miłości.

Kiedy:

To wydarzenie już się odbyło.
środy: 2, 9, 23, 30 czerwca, godz. 20:00

Gdzie:

Transmisja online na Facebooku do odwołania z uwagi na sytuacje w Polsce i na świecie

FB/WarszawaMedytacja

Kontakt

tel. 506 071 517 - Ela