festiwale, kalendarz imprez, wydarzenia medytacja wiedza duchowa zdrowy styl zycia kursy jogi medytacji
Kursy medytacji
Zapraszamy serdecznie na:
Warsztaty medytacji
Wykłady video

Zapraszamy do obejrzenia wykładów uznanego na świecie nauczyciela jogi i medytacji (wykłady video udostępnione online)

Spotkania online

Nauka medytacji przez internet

Nauka medytacji przez
internet - video spotkanie
(webinar) na żywo

Jak medytować?

wykład online

Jak medytować - szczegółowy opis i video prezentacja głównych metod medytacji

Pokój medytacyjny

pokoj medytacyjny

Posłuchaj starożytnych mantr. Usiądź wygodnie, zamknij oczy, odpocznij w medytacji. Pozwól, aby twój umysł wypełnił się dźwiękiem mantry.

Korzyści z medytacji

korzyści medytacji

Medytacja jest najlepszą drogą ku pełnej samorealizacji, oświecającego zrozumienia tego, kim jesteś w istocie. Owocuje także poprawą psychicznego i fizycznego samopoczucia.

Pytania nt medytacji

pytania nt medytacji

• Czy siedzenie w pozycji jogi lub zamykanie oczu sprzyja medytacji?
• Co zrobić, aby mój umysł nie błądził w czasie medytacji?




Start arrow Styl życia arrow Powitanie słońca
Powitanie słońca | Drukuj |  Email

Image

Jedną z najważniejszych rzeczy, które podnoszą odporność naszego organizmu są ćwiczenia fizyczne. Zachęcamy do wykonywania zestawu asan, nazywanym  Pozdrowieniem Słońca. Surya Namaskar poprawia krążenie, dodaje energii i witalności, masuje wewnętrzne organy, zmniejsza napięcie klatki piersiowej, umożliwiając głębokie oddychanie, wysyła energię do każdej komórki ciała wzmacniając siłę i elastyczność mięśni.

Ponadto korzyści z regularnego wykonywanie tego zestawu asan są następujące:

  • poprawa trawienia i wchłaniania
  • oczyszczenie organizmu z toksyn
  • zwiększenie odporności na stres
  • zapewnienie głębokiego, regenerującego snu
  • zwiększenie energii i sił życiowych



Odpowiednie tempo wykonywania poszczególnych asan  to około 5 sekund na każdą z nich.  Jeżeli zależy Tobie  przede wszystkim na rozciągnięciu i relaksacji ciała możesz wykonywać ćwiczenia wolniej, lub szybciej, jeżeli ma to być forma aerobiku.

Zaleca się wykonywanie od 5 do 10 cyklów, powinieneś zaczynać od jednego lub dwóch, szczególnie jeżeli twoje ciało ma ponad 40 lat lub jest to pierwsze ćwiczenie jakie wykonujesz od lat.

Uwaga: Ćwiczenia tego nie powinny wykonywać kobiety w ciąży.

Może być ono nieodpowiednie także dla osób ze schorzeniami kostnymi. Jeżeli problem ten dotycz Ciebie, skontaktuj się z lekarzem zanim przystąpisz do ćwiczeń.


Wykonując Pozdrowienie Słońca oddychaj zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi poszczególnych pozycji. Rób wdech w czasie rozciągania lub wyciągania i wydech w czasie ściągania lub zginania. Cały czas oddychaj dość głęboko przez nos. W każdej
pozycji rozciągaj się tyle ile możesz. Jeżeli poczujesz ból lub napięcie nie forsuj się. Pozycje powinny przechodzić płynnie jedna w drugą. Jeżeli chcesz wykonać kolejny cykl możesz zrobić kilka wolnych wdechów i wydechów, aby się skoncentrować lub zaraz po wydechu przejść do ćwiczeń.

Pozycje - Wskazówki
:


1. Pozdrowienie (wdech i wydech)
Pamiętaj: Przez cały czas oddychaj przez nos.
Stań wyprostowany, stopy złączone, ciężar ciała rozłożony równomiernie na obu stopach. Złącz obie dłonie na wysokości piersi i patrz prosto przed siebie.

Image

2. Uniesienie ramion (wdech)
Wdychając powietrze, powoli unieś ramiona do góry, wysuń biodra i wygnij się lekko do tyłu, patrząc w górę. Rozluźnij szyję.

Image

3. Ręce do stóp (wydech)
Robiąc wydech skłoń się do przodu. Utrzymaj kolana wyprostowane, tylko jeżeli nie sprawia ci to trudności. Jeżeli tak, możesz je lekko ugiąć, kiedy będziesz sięgał dłońmi ziemi. Łokcie i ramiona powinny być rozluźnione. Jeżeli nie możesz dotknąć ziemi, nie przejmuj się. Sięgnij tak nisko, jak potrafisz.

Image

4. Jeździec (wdech)
Wyciągnij prawą nogę do tyłu. Lewa noga zgięta w kolanie. Stopa płasko na ziemi. Wyciągnij kręgosłup, rozszerz klatkę piersiową i jednocześnie unieś  głowę i szyję do góry. Patrz w górę.

Image

 
5.W czasie wydechu dostaw lewą stopę do prawej, utrzymuj tułów w linii prostej podpierając się rękami.

Image


6. Osiem punktów (pogłębiony wydech)
Powoli opuść ciało do ziemi, aż osiem punktów twojego ciała- stopy, kolana, ręce oraz klatka piersiowa i czoło- dotkną ziemi. Pośladki, uda i brzuch unieś ku górze. Palce stóp podwinięte. Wytrzymaj tak przez chwilę, następnie wstrzymując oddech opuść ciało w kierunku podłoża. 

7. Kobra (wdech)
Unieś klatkę piersiową, używając mięśni pleców. Nie rób tego za pomocą mięśni ramion lub głowy i szyi. Wyciągając kręgosłup w górę trzymaj łokcie blisko ciała. Wyciągnij do tyłu palce stóp. 

Image 


8. Góra (powolny wydech)
Podczas wydechu podkurcz palce stóp.  Podnieś pośladki i biodra do góry (przyjmij postawe odwróconego "V"). Opieraj się na stopach i rękach. Ręce i stopy rozstawione na szerokość ramion. Głowę schowaj między ramiona. Rozluźnij głowę i szyję.

Image


Od tego momentu powtarzamy pozycje od nr 4 do nr 1.

9. Podczas wdechu zrób krok do przodu ( jak w pozycji 4), prawa noga wysunieta do tyłu, lewa stopa ułożona pomiędzy dłońmi. Głowę unieś ku górze.

10. Podczas wydechu dostaw prawą stopę do lewej. Prostując obie nogi, wykonaj skłon w przód tak jak w pozycji 3 - jeśli to możliwe, oprzyj dłonie na podłodze obok stóp, a głową dotknij kolan.

11. Przy wdechu unieś ramiona w górę i odchyl się do tyłu powracając tym samym do pozycji nr 2.

12. Robiąc wydech opuść ramiona i powróć do pozycji wyjściowej - dłonie złożone przed klatką piersiową.

Bookmark and Share
Drukuj | Email

  Komentarze (3)
Bardzo fajnie!
Napisał(a) Sats, na temat 02-04-2010 08:31
Hatha yoga bardzo była pomocna w przypadku bólów krzyżowych. Szczególnie lubię te ćwiczenie. Gorąco polecam!
Podziękowanie
Napisał(a) Maria Cichoń, na temat 20-01-2010 19:59
Pięknie dziękuję za zdjęcia i wyczerujący komentarz do nich. Wiadomo o co chodzi!
REWELACJA!!!!
Napisał(a) caitlyn, na temat 14-11-2009 13:47
REWELACJA! 
praktykuje hatha yoge od 1.5 miesiaca i czuje sie swietnie!pelna energii,optymizmu a jednoczesnie zrelaksowana! 
POLECAM WSZYSTKIM!!!

Skomentuj na forum
Zasady forum

Podpis:
Tytuł:
Komentarz:

 

Zapoznaj się z aktualnym
programem zajęć
w poniższych miastach:




Bądź na bieżąco!
Jeśli chciałbyś otrzymywać informacje na temat aktualnych wydarzeń w Twojej okolicy oraz online zapraszamy do prenumeraty naszych e-mail powiadomień:

Twoje imię, nazwa, nick:

Twój e-mail:

Wybierz Twoje lub najbliższe Ci miasto:
Zostań fanem mantra.pl
Wolisz otrzymywać powiadomienia o naszych kursach przez facebooka? Dołącz do fanów



Ayurveda
Ayurveda to licząca ponad 5 000 lat wedyjska medycyna naturalna. Jest ona ugruntowanym i kompletnym systemem leczniczym. Słowo "ayurveda" składa się z dwóch sylab "ayur" (życie) i "veda" (wiedza, mądrość). W dosłownym tłumaczeniu: "wiedza życia". Wybrane artykuły:
Czym jest Ayurveda?
Zasady dobrego trawienia
Jak odżywiać się według zasad Ayurvedy?

zobacz wszystkie »

Kuchnia Wegetariańska
W obecnych czasach coraz więcej osób docenia zalety wegetarianizmu, który jest ściśle związany ze zdrowym stylem życia. Taki sposób odżywiania sprzyja zachowaniu zdrowego ciała i dobrego samopoczucia. Polecane przepisy:
Kotlety z płatków owsianych
Kiełki - zielone źródło zdrowia
Zupa z czerwonej soczewicy

zobacz wszystkie »

Hatha Joga
Ćwicz razem z nami

Hatha-joga to system ćwiczeń, który sprawia, że ciało jest mniej podatne na wpływ czynników fizycznych. Ćwiczenia te oczyszczają subtelny system nerwowy tak, że możemy coraz pełniej doświadczać siły życia w swoim ciele. Polecane asany:
Surya Namaskar - powitanie słońca
Ustrasana - pozycja wielbłąda
Matsyasana - pozycja ryby

zobacz wszystkie »

Pytanie:
Z jakich powodów chcesz przejść na dietę wegetariańską?
 
Cytat
"Wegetariański sposób życia, przez swoje czyste fizyczne działanie na ludzki temperament, może wpłynąć na ludzkość w najbardziej dobroczynny sposób."

Albert Einstein

Zapraszamy na:
Kurs medytacji w Warszawie!

Jeśli jesteś zainteresowany bliższym poznaniem tematu medytacji,
zapraszamy serdecznie na warsztaty medytacji w Warszawie. Najbliższe spotkanie odbędzie się już:


Zobacz dalsze szczegóły nt spotkania


zamknij okno [ X ]

Zapraszamy na:
Kurs medytacji w Koszalinie!

Jeśli jesteś zainteresowany bliższym poznaniem tematu medytacji,
zapraszamy serdecznie na warsztaty medytacji w Koszalinie. Najbliższe spotkanie odbędzie się już:


Zobacz dalsze szczegóły nt spotkania »


zamknij okno [ X ]

Szkoła Medytacji
medytacja  joga  mantra